FAQ

In 2007 kreeg ik de mogelijkheid om een domein aan te maken met mijn eigen naam erin. Toen begon het allemaal. Ik heb een aantal jaar lang heel veel verschillende dingen op mijn website gedaan maar heb het nooit echt ergens op gebaseerd. In 2013 kreeg ik het idee om wat meer te gaan doen met Apple en hun producten omdat ik daar dagelijks mee bezig was maar ook dat bleek niet echt iets te zijn waar ik me op mijn eigen website zo graag mee bezig houd. In 2014 koos ik ervoor het roer om te gooien en om de website puur voor mijn autohobby te gebruiken. Inmiddels is de site zes jaar oud en groeit het aantal bezoekers per jaar nog altijd. Voornamelijk de pagina's met informatie over verkeer en dergelijke zijn populair. Ik hoop met de nieuwe service "Phuel" wat moois te ontwikkelen waarin je je autoverbruik kunt bijhouden na het maken van een account. Naast dit kun je ook op de site terrecht voor informatie over afwijkende verkeersregels in het buitenland (geloof me, het zijn er ontzettend veel) en kun je zelfs opzoeken wat je kwijt zou zijn aan een bepaalde snelheidsovertreding. Dit en meer vind je onder het kopje verkeer.
Sinds 2013 rijd ik een Volkswagen Up waar ik met heel erg veel plezier in rijd. Ik ben lid van het Volkswagen Up Forum en via die site ben ik wat meer geïnspireerd geraakt om wat meer te gaan doen aan de auto. Zo kun je het een en ander aanpassen om de auto persoonlijker te maken. Ik vond het heel leuk om hierover te schrijven en heb ervoor gekozen om dan ook mijn website op mijn auto te richten. Ik koos voor een algemene pagina over wat voor auto het is en een blog waar je alles over de veranderingen kan lezen. Niet alleen schrijf ik over mijn auto, maar ook regelmatig over tips en tricks op de weg en over algemene dingen over verkeer en dergelijke. Omdat ik zelf nogal veel de weg op ga was het voor mij ook handig om op een centrale pagina alle informatie te verkrijgen die ik kon raadplegen alvorens te vertrekken met de auto. Dat werd de verkeersinformatiepagina die je momenteel kan bezoeken om actuele weer, file en brandstofprijzen te bekijken. Heel handig voor mij, maar ook voor andere weggebruikers.
De naam die je als website intikt om naar een bepaalde website te surfen heet het domein. Om een eigen domein aan te maken moet je deze eerst kopen. Een domein bezitten kost namelijk jaarlijks geld. Een domein aanschaffen kan bij allerlei webhosts. Prijzen verschillen ook tussen de webshosts. De prijs wordt ook bepaald door hetgeen wat je achter je domeinnaam zet, zoals in mijn geval .nl. Dit kan namelijk ook gewoon .com of .eu.
De website is gemaakt en wordt onderhouden in de Web Editor van mijn host. Dat is in dit geval One.com. Hier kan je alleen gebruik van maken als je je website ook daadwerkelijk bij One.com host. Het is een handige tool waarmee je eenvoudig een goede en overzichtelijke website in elkaar zet. Voor onderdelen als het Blog zijn weer aparte tools voor gemaakt die ook worden aangeboden door de host.
Het Twitter-account van mijn website is geautomatiseerd met IFTTT. Dat is een dienst waarmee je een hele hoop verschillende diensten aan elkaar kunt koppelen. Zo kun je het weer met een Twitter-tweet koppelen of een tijdstip met een Twitter-tweet. Er zijn duizenden "recepten" zoals dat heet. De RSS-Feed van mijn Blog is gekoppeld aan mijn Twitter-account en elke vrijdag wordt er ook een Tweet verstuurd. Op deze manier kan je je Twitter-account wat automatiseren.
De website heeft een mobiele versie die automatisch wordt geladen op het moment dat je op een mobiel apparaat op de website komt. De mobiele versie is er in principe alleen voor kleinere apparaten als smartphones. De volledige website is voor tablets prima te bedienen en om die reden is daar geen mobiele versie voor. Momenteel kan je alles benaderen vanaf de mobiele website maar ik kan er in de toekomst voor kiezen om toegang tot bepaalde pagina's uitsluitend via de volledige site toe te staan.
Op het blog is relevante informatie over de Volkswagen Up te vinden. Voorheen kon je hier ook terecht voor allerlei artikelen over wegen en verkeer, echter worden deze nu geplaatst in het archief. Dat wil zeggen dat het blog nu enkel en alleen over de Up gaat. Voorbeelden zijn onder andere handleidingen, uitleg of systemen van de Up en aanpassingen aan mijn Up.
Deze info komt van verschillende bronnen. Zij hebben een API waar de data mee opgevraagd kan worden. Met onder andere PHP kun je deze data weer vertalen en op je site weergeven. Ik gebruik onder andere API's van de NS, Forecast.io, RDW en meer.
Ja. Alles wat momenteel op de website staat is gratis te gebruiken. Hierdoor blijft de site voor iedereen toegankelijk. Ook kom je op de website geen advertenties tegen.
Phuel is gemaakt in HTML, PHP in combinatie met MySQL. De hele service is door mijzelf geschreven met kennis van onder andere Inforamtica op school, maar ook heel erg via via het internet. Als je geïnteresseerd bent in het maken van zulke sites zou ik je aanraden om eens op w3schools.com te kijken. Deze site biedt je hele HTML, PHP en MySQL cursussen aan (gratis) waar je een hele hoop van leert. Voor vragen over de ontwikkeling kun je me altijd een bericht sturen via het contactformulier.
Wanneer je een fout vindt op de website kan je deze melden door middel van een email naar info@nour.nl. Er zal naar gekeken worden en uiteindelijk ook worden gecorrigeerd. Op het bericht wordt niet gereageerd maar je krijgt wel een bevestiging dat het is aangekomen en wordt verwerkt.
De hele auto met uitvoering en bijbehorende informatie kan je vinden op de Mijn Up pagina.
Het verbruik van mijn auto verschilt heel erg per seizoen. In de zomer rijd ik natuurlijk veel zuiniger dan in de winter. Gemiddeld gezien over het hele jaar rijd ik 5L op 100km dus 1 op 19. Hierin zitten dus ook pieken omhoog en omlaag.
Allereerst vind ik het momenteel belangrijk dat een auto niet al te groot is en in de maandelijkse kosten ook niet te veel kost. Alle A-segment auto's waren om die reden zeer geschikt. Ik koos uiteindelijk voor de Volkswagen Up omdat ik het design van de Up toen het mooiste vond, en daarbij waren de extra mogelijkheden op de Up het aantrekkelijkst. Als je kijkt naar aanschafprijs was de Up toen het goedkoopste in zijn klasse. De keuze is goed gevallen en heb geen enkel moment spijt gehad van de aanschaf.
Voor het antwoord op die vraag kan je het beste even een kijkje nemen op mijn Biografie
Je kan contact opnemen met me via het info emailadres of via het Nour.nl Twitter-account